More
    patakis_To vivlio twn fovwn banner_elniplex 1068x150
    patakis_oti thelw tha kanw banner_elniplex 1068x150
    patakis_To vivlio twn fovwn banner_elniplex 1068x150
    patakis_oti thelw tha kanw banner_elniplex 1068x150
    patakis_To vivlio twn fovwn banner_elniplex 1068x150
    patakis_oti thelw tha kanw banner_elniplex 1068x150
    patakis_To vivlio twn fovwn banner_elniplex 405x150
    patakis_oti thelw tha kanw banner_elniplex 405x150
    ΑρχικήΕκπαίδευσηΠαιχνίδιαΘα δείξει: νέο επιτραπέζιο παιχνίδι

    Θα δείξει: νέο επιτραπέζιο παιχνίδι

    Στο βιβλίο του Μάνου Κοντολέων “Η ιστορία του σκύλου…Θα Δείξει”, ήρωας είναι ακριβώς αυτός: ο σκύλος Θα Δείξει. Μια τρυφερή αλλά συνάμα χιουμοριστική ιστορία με θέμα τις ταυτότητες που μας αποδίδουν οι άλλοι γιατί αυτό θέλουν να δουν σ’ εμάς. Ο σκύλος Θα Δείξει αλλάζει διαρκώς σπίτια και αφεντικά: από τον κυνηγό όπου ανακαλύπτει ότι δεν είναι κυνηγετικό σκυλί, στο σπίτι της κυρίας με τα πράσινα νύχια όπου ανακαλύπτει ότι δεν είναι σκυλί σαλονιού για συντροφιά, ακολούθως γίνεται σκύλος φύλακας (προφανώς δεν είναι ούτε αυτό), κατόπιν ανακαλύπτει ότι δεν είναι σκύλος αλεπού και τη στιγμή που έπαιζε μουσική κοπανώντας με το αγαπημένο του ξύλο, μια κυρία σχολίασε “είσαι θαυμάσιος μουσικός”. Κι αυτή ήταν η απαρχή για να καταλήξει σκύλος με οικογένεια…

    Αυτό το “ταξίδι” του Θα Δείξει από σπίτι σε σπίτι μέχρι να βρει αυτό που του ταιριάζει και να καταλάβει αυτό που είναι ο ίδιος μας ενέπνευσε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.

    Κεντρικό Ταμπλό 

    skylos2

     

    Παιχνίδι 1 (ηλικίες 4-10)

    Ποιος θα φτάσει πρώτος στο ιδανικό σπίτι τον σκύλο μας, τον Θα Δείξει; Ρίξτε το ζάρι και ευχηθείτε να είστε…τυχεροί. Και να μετράτε σωστά ε;

    zaraki

    Παιχνίδι 2 (ηλικίες 8-108)

    Καρτέλες

    tha deiksei

    Τρόπος παιχνιδιού-κανόνες

    Παίζουν 6-13 παίκτες 

    Υπάρχουν 10 καρτέλες με ένα γράμμα η καθεμία που σχηματίζουν τη λέξη ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

    3 καρτέλες με πατούσα, κόκαλο και σπίτι.

    Δίνονται επίσης 3 κενές κάρτες για αντικατάσταση.

    Προετοιμασία: τοποθετούμε μία κάρτα αναποδογυρισμένη πάνω σε κάθε σπίτι του ταμπλό. Τα παιδιά ρίχνουν δύο ζάρια. Το άθροισμα των σπιτιών που δείχνει το ζάρι (κάνουμε και μαθηματικά παρεμπιπτόντως, όσα και όπως μπορούμε αναλόγως τάξης, ηλικίας κτλ) δηλώνει το σπίτι μας, άρα και την κάρτα που μας ανήκει. Όταν τα σπίτια δε μπορούν άλλο να υποδειχθούν από τα ζάρια, οι παίκτες διαλέγουν αυτό που θέλουν.

    Και τώρα; Κάθε παίκτης κοιτά κρυφά την κάρτα του. Είναι καλή; Θα…δείξει! Ξεκινά ο διαγωνισμός από τον παίκτη με το σπίτι 1 που διαλέγει με ποιον θα κοντραριστεί. Υπάρχουν τριών ειδών δοκιμασίες: ζάρι, τρέξε φέρε και πες μια λέξη που αρχίζει από…Μπορούμε να συμφωνούμε ποια δοκιμασία θα παίζουμε κάθε φορά ή να τις παίζουμε με τη σειρά.

    Οι δύο παίκτες ρίχνουν το ζάρι. Όποιος φέρει το μεγαλύτερο κερδίζει την κάρτα του αντιπάλου του.

    Οι δύο παίκτες τρέχουν να φέρουν κάτι που αποφάσισε η ομάδα ή ο διαιτητής του παιχνιδιού (δάσκαλος).

    Οι δύο παίκτες προσπαθούν να πουν πρώτοι μία λέξη που αρχίζει από…το γράμμα που διάλεξε ο διαιτητής.

    Σκοπός παιχνιδιού

    Να πάρουμε όλες τις κάρτες στα χέρια μας για να σχηματίσουμε τη λέξη οικογένεια.

    Προσοχή: ο παίκτης με την κάρτα που δείχνει το σπίτι μας παίρνει όλες τις κάρτες.

    Ο παίκτης με το κόκαλο αναποδογυρίζει το αποτέλεσμα. Αν δηλαδή ο παίκτης με το κόκαλο παίξει με κάποιον άλλον παίκτη και χάσει τότε για μία φορά μπορεί να αναποδογυρίσει το αποτέλεσμα και να κερδίσει αυτός που έφερε το μικρότερο ζάρι, αυτός που δεν είπε τη λέξη κτλ

    Ο παίκτης με την πατούσα όταν προκληθεί από κάποιον, δείχνει την κάρτα του και παίρνει 3 κάρτες από όποιον παίκτη θέλει.

     

    Στο βιβλίο του Μάνου Κοντολέων “Η ιστορία του σκύλου…Θα Δείξει”, ήρωας είναι ακριβώς αυτός: ο σκύλος Θα Δείξει. Μια τρυφερή αλλά συνάμα χιουμοριστική ιστορία με θέμα τις ταυτότητες που μας αποδίδουν οι άλλοι γιατί αυτό θέλουν να δουν σ’ εμάς. Ο σκύλος Θα Δείξει αλλάζει διαρκώς σπίτια και αφεντικά: από τον κυνηγό όπου ανακαλύπτει ότι δεν είναι κυνηγετικό σκυλί, στο σπίτι της κυρίας με τα πράσινα νύχια όπου ανακαλύπτει ότι δεν είναι σκυλί σαλονιού για συντροφιά, ακολούθως γίνεται σκύλος φύλακας (προφανώς δεν είναι ούτε αυτό), κατόπιν ανακαλύπτει ότι δεν είναι σκύλος αλεπού και τη στιγμή που έπαιζε μουσική κοπανώντας με το αγαπημένο του ξύλο, μια κυρία σχολίασε “είσαι θαυμάσιος μουσικός”. Κι αυτή ήταν η απαρχή για να καταλήξει σκύλος με οικογένεια… Αυτό το “ταξίδι” του Θα Δείξει από σπίτι σε σπίτι μέχρι να βρει αυτό που του ταιριάζει και να καταλάβει αυτό που είναι ο ίδιος μας ενέπνευσε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.

    Κεντρικό Ταμπλό 

    skylos2

    Παιχνίδι 1 (ηλικίες 4-10)

    Ποιος θα φτάσει πρώτος στο ιδανικό σπίτι τον σκύλο μας, τον Θα Δείξει; Ρίξτε το ζάρι και ευχηθείτε να είστε…τυχεροί. Και να μετράτε σωστά ε;

    zaraki

    Παιχνίδι 2 (ηλικίες 8-108)

    Καρτέλες

    tha deiksei

    Τρόπος παιχνιδιού-κανόνες

    Παίζουν 6-13 παίκτες 

    Υπάρχουν 10 καρτέλες με ένα γράμμα η καθεμία που σχηματίζουν τη λέξη ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

    3 καρτέλες με πατούσα, κόκαλο και σπίτι.

    Δίνονται επίσης 3 κενές κάρτες για αντικατάσταση.

    Προετοιμασία: τοποθετούμε μία κάρτα αναποδογυρισμένη πάνω σε κάθε σπίτι του ταμπλό. Τα παιδιά ρίχνουν δύο ζάρια. Το άθροισμα των σπιτιών που δείχνει το ζάρι (κάνουμε και μαθηματικά παρεμπιπτόντως, όσα και όπως μπορούμε αναλόγως τάξης, ηλικίας κτλ) δηλώνει το σπίτι μας, άρα και την κάρτα που μας ανήκει. Όταν τα σπίτια δε μπορούν άλλο να υποδειχθούν από τα ζάρια, οι παίκτες διαλέγουν αυτό που θέλουν.

    Και τώρα; Κάθε παίκτης κοιτά κρυφά την κάρτα του. Είναι καλή; Θα…δείξει! Ξεκινά ο διαγωνισμός από τον παίκτη με το σπίτι 1 που διαλέγει με ποιον θα κοντραριστεί. Υπάρχουν τριών ειδών δοκιμασίες: ζάρι, τρέξε φέρε και πες μια λέξη που αρχίζει από…Μπορούμε να συμφωνούμε ποια δοκιμασία θα παίζουμε κάθε φορά ή να τις παίζουμε με τη σειρά.

    Οι δύο παίκτες ρίχνουν το ζάρι. Όποιος φέρει το μεγαλύτερο κερδίζει την κάρτα του αντιπάλου του.

    Οι δύο παίκτες τρέχουν να φέρουν κάτι που αποφάσισε η ομάδα ή ο διαιτητής του παιχνιδιού (δάσκαλος).

    Οι δύο παίκτες προσπαθούν να πουν πρώτοι μία λέξη που αρχίζει από…το γράμμα που διάλεξε ο διαιτητής.

    Σκοπός παιχνιδιού

    Να πάρουμε όλες τις κάρτες στα χέρια μας για να σχηματίσουμε τη λέξη οικογένεια.

    Προσοχή: ο παίκτης με την κάρτα που δείχνει το σπίτι μας παίρνει όλες τις κάρτες.

    Ο παίκτης με το κόκαλο αναποδογυρίζει το αποτέλεσμα. Αν δηλαδή ο παίκτης με το κόκαλο παίξει με κάποιον άλλον παίκτη και χάσει τότε για μία φορά μπορεί να αναποδογυρίσει το αποτέλεσμα και να κερδίσει αυτός που έφερε το μικρότερο ζάρι, αυτός που δεν είπε τη λέξη κτλ

    Ο παίκτης με την πατούσα όταν προκληθεί από κάποιον, δείχνει την κάρτα του και παίρνει 3 κάρτες από όποιον παίκτη θέλει.

     

    Απόστολος Πάππος
    Απόστολος Πάππος
    Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1976. Νηπιαγωγός. Κάποτε έφτιαξε το ELNIPLEX. Τώρα γράφει γι' αυτό μόνο όποτε του αρέσει κάτι.
    RELATED ARTICLES

    Most Popular